24 Aralık 2013 Salı

Ehli Sünnet'in Mücessimeliği "Allah'ı Görme" Hastalığı

"Allahım bizi cennette cemalinle şerefyab eyleeeee", bilindiği üzere bu dua ehli sünnet vel cemaat akidesi mensuplarının dualarında aşk ile şevk ile tekrarladıkları bir duadır, ancak "bu duanın kur'ani karşılığı nedir?" şeklinde geçmişten beri süren bir tartışma mevcut olup, Allah cc nin görülemeyeceğini iddia edenler mutezile,sapık,hadis inkarcısı vs gibi sözlerle yaftalandıkları için ehli sünnet dışında !! kalmak korkusuyla çoğu kimse bu sözlerin arkasında yatan itikadi yanlışlığı sorgulama cesaretini gösterememektedir.     

Kur'ana baktığımız zaman ,Allahı görme isteği israiloğullarının musa as dan isteklerinden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. 

[002.055]  Bir zamanlar: Ey Musa! Biz Allah'ı açıkça görmedikçe asla sana inanmayız, demiştiniz de bakıp durur olduğunuz halde hemen sizi yıldırım çarpmıştı. 

[004.153]  Ehl-i kitap senden, kendilerine gökten bir kitap indirmeni istiyor. Onlar Musa'dan, bunun daha büyüğünü istemişler de, «Bize Allah'ı apaçık göster» demişlerdi. Zulümleri sebebiyle hemen onları yıldırım çarptı. Bilâhare kendilerine açık deliller geldikten sonra buzağıyı (tanrı) edindiler. Biz bunu da affettik. Ve Musa'ya apaçık delil (ve yetki) verdik.   

Musa as ın tur'a çıktığı zaman Allah cc nin ona kendisini göstermesi isteiğini bu isteği karşısında aldığı cevabı araf s. 143. ayetinde görmekteyiz. 

[007.143]  Musa tayin ettiğimiz vakitte (Tûr'a) gelip de Rabbi onunla konuşunca «Rabbim! Bana (kendini) göster; seni göreyim!» dedi. (Rabbi): «Sen beni asla göremezsin. Fakat şu dağa bak, eğer o yerinde durabilirse sen de beni göreceksin!» buyurdu. Rabbi o dağa tecelli edince onu paramparça etti, Musa da baygın düştü. Ayılınca dedi ki: Seni noksan sıfatlardan tenzih ederim, sana tevbe ettim. Ben inananların ilkiyim.  

Bu ayeti dikkatli bir şekilde okuyacak olursak, sadece"sen beni asla göremezsin" buyurulmaktadır. Eğer Allah cc yi cennette görmek mümkün olsaydı "asla" şeklinde buyurmayıp'ta bir istisna koyarak "ancak cennet hariç" demezmiydi?.   

Kur'anın Allah cc yi görme isteklerine karşı israiloğulları ve musa as a verdiği cevap bunlardır. Ancak iş kur'an dışı bilgiler ile durumu anlamaya gelince, Allah cc mü'min kullarına cennette cemalini gösterecektir. Bu düşünce ehli sünnet vel cemaat! adı altında oluşturlmuş bir itikadın ! jokerlerinden olup inkarı kesinlikle mümkün değildir ve inkar eden ehli sünnet dairesinin dışına çıkar ve haliyle cemali görmekten mahrum kalır!!.  

Bizim saf müslüman kardeşlerimiz, "aman bundan mahrum kalmayalım", " aman ....... vs itikadından olmayalım" diyerek bu düşünceye yapışmışlar fakaaat bu düşünce kur'ana arz edildiği takdirde daha beter bir durum ortaya çıkmaktadır , rivayetlerin gölgesi altında kur'anı anlamaya ayarlı düşünce sahipleri maalesef bu durumu göz ardı etmektedirler şöyleki;   

Öncelikle kur'anın bir kaidesi haline gelmiş bir anlatım metodunu hatırlayıp bu metod üzerinden Allah cc nin kendisini kur'anda nasıl bir metod ile anlattığını hatırlayalım.  

KUR'ANDA ALLAH CC İLE BÜTÜN ANLATIMLAR MÜTEŞABİH YANİ BENZEŞMELİDİR. ALLAH CC NİN ELİ,YÜZÜ,ARŞA OTURMASI,GELMESİ ,İPİ,YÜZÜ,GÖZÜ ŞEKLİNDE GELEN BÜTÜN ANLATIMLARI HAKİKİ ANLAMDA ANLAMAK BİZİ BİRÇOK YANLIŞA GÖTÜRÜR. 

[006.103]  Gözler O'nu görmez, O bütün gözleri görür. O Latif'tir, haberdardır.   

Enam s 103. ayetinde gözlerin onu idrak edemeyeceğinin bildirilmesine rağmen ehli sünnet buna bir istisna koyarak bunun cennette değişeceğini ve gözlerin onu görebileceği şekle dönüşeceğini iddia etmiştir. Kur'andaki yeniden diriliş ile ilgili ayetlere baktığımız zaman kişinin parmak uçlarına kadar aynı şekilde dirileceğinin haberinin verilişi cennet ve cehennemdeki hayatının dünyadaki bedeni ile aynen devam edeceği beyan edilir. Ayrıca bir çok ayette cennette mü'minlerin görecekleri nimetler anlatılmasına karşılık Allah cc yi görmek hiç bir ayette anlatılmaz sadece kıyamet suresi 22.23. ayetten bu düşünceye bir karine teşkil edebilecek bir ayet bulunmaktadır. şimdi bu ayet üzerinde biraz durmak gerekmektedir.  

[075.022-3] [DI] O gün bir takım yüzler Rablerine bakıp parlayacaktır.  

Ehli sünnet, bu ayetten cennette Allah cc nin mü'minler tarafından görüleceğinin delilini çıkarmıştır. Bu düşünce ehli sünnet'in aynı zamanda büyük bir çelişkisidir şöyleki;  Kur'anda bilindiği gib Allah cc ile ilgili anlatımlarda eli ,yüzü, gözü,gelmesi, arkadan kuşatması,arşa oturması vs gibi benzetmeli anlatımlar mecvuttur.İslam düşünce tarihindeki bazı guruplar bu anlatımları hakiki anlamda yorumlayarak Allah cc yi insana benzetmek gibi bir hataya düşmüşlerdir, bu guruplara mücessime ve haşeviyye gibi isimler verilmiş olup ehli sünnet mensupları bu düşünce mensuplarını sapkın olarak addetmişlerdir.   

Fakat aynı ehli sünnet Allah cc ye "cemal" sıfatını layık görüp cennette Allah cc nin cemalinin görüleceği iddiasında bulunmuştur. Araf s. 143. ayetinde "len" "asla) edatı ile te'kid edilen görememe durumu cennete nasıl gerçekleşecektir? asla kelimesinin cennette olabilecek bir istisnayı kapsadığına dair delili acaba nasıl bulabildiler diye sormaktan kendimizi alamıyoruz. Delil olarak ancak rivayetler gösterilebilirki bu rivayetlerin doğruluğuda kur'an ile sağlaması yapılmadan kabul edilemez.   

 [003.077]  Allah'ın ahdini ve yeminlerini az bir değere değişenlerin, işte onların, ahirette bir payları yoktur. Allah onlara kıyamet günü hitab etmeyecek, onlara bakmayacak, onları temize çıkarmayacaktır. Elem verici azab onlar içindir.

Al-i imran suresi 77. ayetine baktığımız zaman ahirette Allah cc nin "bakmaması" şeklinde bir tabir kullanılmaktadır. Kıyamet s. 23. ayetinde cennet ehlinin Allah cc ye bakması ile Allah cc nin suçlulara bakmaması arasında bir bağ kurmak gerekmektedirki kıyamet s 23. ayeti daha iyi anlaşılsın. Bugün kullandığımız dilde dahi herhangi birimiz başka bir kişiye karşı hatalı bir davranışta bulunduğumuz zaman, "onun yüzüne nasıl bakacağım" şeklinde bir deyim kullanırız. Yada birine kızdığımız zaman "git gözüme görünme" şeklinde bir kızgınlık ifadesi kullanırız. Al-i imran s 77. ayeti ve kıyamet s. 23. ayetinde kullanılan "bakmamak" ve bakmak" ifadeleri böyle bir durumun tezahürü olup cennet ehli olan insanların yüzlerinin ak olması sebebiyle Allah cc ye bakmaları yani mecaz olarak ifade edilmektedir.

Peygamberleri yarıştırma düşüncesinin bir ürünü olarakta bu konuyu anlamak mümkündür. Bilindiği gibi muhammed as ın diğer bütün elçilerden üstün olduğu düşüncesi ehli sünnet itikadının baş düşüncelerinden biri olup diğer elçilere verilipte muhammed as a verilmeyen "mucize " dediğimiz şeyler biz müslümanlarda bir eziklik psikolojisi!! meydana getirmiş ve "sizin peygamberinizde ne varsa bizim peygamberimizde fazlası var" denilerek bir nevi elçilerin arasını açma yolunada gidilmiştir. Bu konu sanki yahudilere nazire olsun diye ortaya atılmış musa as ve yahudilere gösterilmeyen cemallullah! cennette bizlere gösterilecek denilerek elçileri yarıştırma projesinin bir ürünü olarak düşünce piyasasına sunulmaya çalışılmıştır.

Sonuç olarak; Cennette Allah cc nin görüleceğine dair ortaya atılan iddiaların kaynağının israiloğullarının musa as a karşı yaptıkları yanlışların içinde olarak bizlere gösterilmesine ve musa as ın bu isteğine rağmen "asla" şeklinde bir kelime ile bunun mümkün olamayacağının bildirilmesine dair olan ayetler ve kur'anda Allah cc ile ilgili bütün anlatımların müteşebih yani benzetmeli olması, Allah cc ile ilgili kur'anda geçen bazı anlatımların ehli sünnet tarafından te'vil edilerek bunların mecaz olduğuna karşın aynı ehli sünnet kıyamet suresi 23. ayetini hakiki olarak anlayarak kendi içinde çelişkiye düşmüştür. Allah cc için el , yüz göz isnad edenleri mücessime olarak vasıflayıp kendisi Allaha cemal isnad edipte bu cemalin mü'minler tarafından görüleceği düşüncesi ehli sünnetin mücessime ile aynı yolda olduğunun bir kanıtıdır.  Allah cc nin asla görülemeyeceğine dair olan düşünce kur'an referanslı olup bunun aksi düşünceler sapkın düşünceler olup maalesef bu düşünceler çeşitli fırkaların görüşleri olarak lanse edilerek , "aman haaa sakın böyle düşünmeyin ....... olursunuz" denilerek müslümanlar baskı altına alınmaya çalışılmıştır. Yanlışı doğru , doğruyu yanlış olarak gösterip rivayetleri bu konuda baz alarak kur'anı arkaya atanların hesabı elbette çetin olacaktır.  

                                                EN DOĞRUSUNU ALLAH CC BİLİR.