tag:blogger.com,1999:blog-5131298069437224175.post6071144542481993875..comments2024-03-12T13:31:52.567+03:00Comments on Kur'anı Mü'mince Anlamak: Al-i İmran s. 153. Ayeti ve Hadislerin Vahiy Olması Meselesiİsmail Hakkı Başdağhttp://www.blogger.com/profile/16695814626240424899noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5131298069437224175.post-45797993359089791102012-12-28T22:32:41.942+02:002012-12-28T22:32:41.942+02:00sayın adsız kardeş yazıda sahabenin küfre düştüğün...sayın adsız kardeş yazıda sahabenin küfre düştüğünü söylemiyorum günümüzdeki bazı çevrelerde "hadisler vahiydir" anlayışının yanlışlığına dikkat çekmek için o örneği verdim sahabenin küfre düştüğünü söylemek ne haddimize. selamlarAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5131298069437224175.post-73085967661930137192012-12-28T22:17:14.598+02:002012-12-28T22:17:14.598+02:00Dinin hükümlerine; yani ayetlere ya da hadislere u...Dinin hükümlerine; yani ayetlere ya da hadislere uygun hareket etmemek küfr değil fısk olur. İnkar etmek küfr olur. Hadis kavramının önemini vurgulayanlar bu noktadan yola çıkarak size böyle bir ithamda bulunuyor olabilirler. Fikirlerini değil ama yaptıklarını ve üsluplarını doğru bulmuyorum. Fikirler konusunda ise nasslar çerçevesinde iki taraf arasında, bir o tarafa bir bu tarafa bakıp Allah'ın hidayetini niyaz ediyorum. <br /><br />Hadis kavramı doğru ise; Uhud savaşında sahabenin kaçtığı esnada Peygamber'in sözüne uymaması durumunda küfre düşmüş olacağını söylemişsiniz. Ama aynı şekilde, farz olan cihaddan kaçan müslümanların küfre düşmediğini Allah'ın ayette "ey iman edenler" şeklinde belirttiğini de söylemişsiniz. Öyle ya da böyle farza uymayan kişiye bile Allah ey iman edenler diye hitab ediyorsa bizim de onlara böyle bir ithamda ve hitabda bulunmamız yakışık almaz. Zaten hadisçilerin de yukarıda bahsettiğim gibi hadislere uymayanları değil kabul etmeyenleri küfre düşmüş olduğu gerçeği ortada. Bu doğrultuda yanlış bir yaklaşım ve çıkarım hasıl olmuş gördüğüm kadarıyla. <br /><br />Biraz detaylandıracak olursam; her ne kadar söylemekten hoşlanmasam da başka türlü bir tanım bulamadığım için kaba tabirle hadisçiler diye tanımladığım kişilerin yaklaşımına göre bir çıkarım yapmışsınız. Bunun farkındayım. Fakat onlar da hadislere uymayanların değil inkar edenlerin küfre düştüklerini söylerler. Bu noktada bir yanlış anlama olduğunu tekrar belirtmek isterim. Çünkü bunu gördüğüm için vebali bana kalmıştır. Bunu söylediğim anda da vebali size geçmiştir. <br /><br />Blogunuzu ve yazılarınızı severek takip ediyorum. Allah hepimizi sırat-ı müstakim'e sevk eylesin ve oradan hiç ayırmasın. Dualarınızı rica eder, hayrlı akşamlar dilerim. Anonymousnoreply@blogger.com