13 Haziran 2013 Perşembe

KUR'AN İNKARCILARININ ZİHNİYET ATALARI

Yazımıza bu başlığı koyma sebebimiz sayın Ebubekir sifil'in, 11 nisan 2013 tarihinde yazdığı "sünnet inkarcılarının zihniyet ataları" yazısındaki  bazı konuları "kur'ana rağmen illede rivayeti öncellemek"  mantığı ile kaleme almış olduğuna şahid olmaktayız. Sayın yazarın öncelikle sünnet-hadis ayrımını öğrenip yazısının başlığını öyle atmasını isterdik çünkü yazısı "hadis" dediğimiz sözlü rüvayetlerin inkarına binaen ele alınmış bir yazı olmasına rağmen "sünnet inkarcıları" tabirini kullanması sayın yazarın bu iki kelimenin anlam alanı konusunda eksik bilgi sahibi olduğunu göstermektedir.

Sayın yazar Ahmed b. hanbel'in müsnedinden bir rivayet alıntılayarak bu rivayet üzerinden sünnet müdafaası !! yapmaktadır.
"Abdullah b. Abbâs (r.a)’ın naklettiğine göre Hz. Ömer (r.a) bir konuşmasında “recm”den bahsetmiş ve şunları söylemiştir: “Bu konuda sakın aldanmayın! Zira recm, Allah Teala’nın haddlerinden bir haddir. Dikkat edin! Resulullah (s.a.v) da recmetti; O’ndan sonra bizler de bu cezayı uyguladık. Eğer insanların, “Ömer, Allah’ın Kitabı’na, onda olmayanı ilave etti” deme ihtimali olmasaydı, recm hükmünü mushafın (bir sayfasının) kenarına yazardım. (…) Dikkat edin! Sizden sonra birtakım insanlar gelecek; recmi, şefaati, Deccal’ı, kabir azabını ve (günahkâr) bazı (mümin) kimselerin cehennemde (bir süre azap görüp) karardıktan sonra oradan çıkacağını yalanlayacaklar.”"   

Ömer r.a söyle(til)diğine göre recm,şefaat,deccal,kabir azabı ve günahkar mü'minlerin cehennemde yandıktan sonra çıkarılacaklarını gelecekteki bazı (sünnet inkarcısı !!) insanların yalanlayacakları haber verilmiştir.    

Müslümanım diyen kime sorsak kur'anın Allah cc nin indirmiş olduğunu kabul eder ve o kitaptaki hükümler ile amel etmenin başta muhammed as olmak üzere bütün müslümanların üzerine farz olduğunu asla inkar etmezler, sayın hocaya sorsak eminiz oda kabul edecektir.  

Sayın yazarın bayraktarlığını yaptığı ehli sünnet itikadına göre recm cezası zina yapan evli kadın veya erkeğe uygulanması gereken bir cezadır. Bu cezanın dayanağı ise Allah cc tarafından indirilmiş! olmasınarağmen keçinin yediği recm cezasının yazılı olduğu bir ayettir. Recm cezasını muhammed as ın uyguladığına dair rivayetler mevcut olup ömer r.a nın söyle(til)diği bir rivayette "Eğer insanların, “Ömer, Allah’ın Kitabı’na, onda olmayanı ilave etti” deme ihtimali olmasaydı, recm hükmünü mushafın (bir sayfasının) kenarına yazardım." şeklinde bir sözde mevcuttur.  

"Ehli sünnet itikadı" adı altında kur'anın korunmuşluğuna gölge düşüren rivayetler hepimizin malumu olup özellikle "hükmü ve metni mensuh ayetler" kategorisi altında kur'ana alınmayan bir çok ayetten bahsedilmesi din düşmanlarının alay konusu dahi olmuş olup bazı kesimlerin rivayetleri kurtarma adına kur'ana eksiklik izafe etmeleri kabul edilecek bir durum değildir. 
"Recm" konusuda " metni mensuh hükmü baki" ayetler kategorisine alınarak "keçi yemiş olsada ayetin hükmü bakidir" denilerek recm cezası etrafında nasıl KURAN İNKARCILIĞI  yapıldığını ortaya koymak istiyoruz.  

Zina cezası ile ilgili ayetler bilindiği üzere nur s. ilk ayetlerinde mevcut olup bu konu ile ilgili olarak daha önce " recm kavramı ve zina fiilinin kur'ab ve tevrattaki cezası" başlığı ile bu konu hakkında müstakil bir yazımız mevcut olmasına rağmen özet olarak zina cezası ile ilgili kur'anın evli bekar ayrımı yapmadığını görelim.      

Nur s. 1. ayetinde hükümleri farz kılınan bir sure olduğu bildirildikten sonra, 2. ayetinde zina eden kadın ve erkeğin her birine 100 celde vurulması emredilmekte ve bu cezaya mü'minlerden bir tayfanın o AZABA ( 100 celde vurulmasına) şahid olması istenmektedir. Azab kelimesi anahtar bir kelime olup ilerleyen ayetlerde evli bir erkeğin karısına zina ettiği suçlaması ancak bu olaya 4 şahid getirememesi durumunda uygulanacak prosedür anlatılmaktadır. Kadın içinde aynı prosedürün uygulanması emredilmekte ve kadın zina yapmadığına dair yemin ettiği takdirde AZABIN ondan kalkacağı emredilir (nur s. 8). Şimdi soruyoruz, yeminleşen insanlar evlidir 8. ayette kadının üzerinden kalkan AZAB ikinci ayetteki AZAB değilmidir? ve yine soruyoruz, 2. ayetteki AZAB 100 celde olduğuna göre 8. ayetteki EVLİ KADININ ÜSTÜNDEN KALKAN AZAB 100 celde değilmidir?  Yine soruyoruz, nisa s. 25. ayetinde evli cariyenin zina ettiği takdirdeki cezası hür kadının yarısı olduğuna göre recm cezasının yarısı nasıl tatbik edilecektir?.     

-----69.044-7Eğer o  bizim adımıza birtakım sözler uydursaydı, onu elimizle yakalar, sonra da onun şah damarını keserdik. O zaman sizden hiç biriniz de buna engel olamazdınız.

Recm cezasını savunmak demek kur'anı inkar etmekten başka bir şey olmadığı açık iken hala sünneti müdafaa! adına muhammed as aatfen uydurulan rivayetlerin hesabını vermek kolay olmayacaktır. Görevi kendisine vahyolunanı tebliğ olan bir elçinin kur'anın açık bir hükmünü terkedip başka hükümler vermesi mümkünmüdür? . Recm cezasını kabul etmek demek hem kur'anı inkar anlamına hemde muhammed as a iftira atmak demek olduğunu bilmeleri için hesap gününümü bekliyorlar?  

-----004.082 Kuran'ı durup düşünmüyorlar mı? Eğer o Allah'tan başkasından gelseydi, onda çok aykırılıklar bulurlardı.
-----018.001-4 Hamd olsun Allah'a ki, O, (insanları) kendi tarafından çetin bir azap ile ikaz etmek, iyi iş ve davranışlarda bulunan müminlere, kendileri için, içinde ebedî kalacakları (cennette) güzel bir ecir bulunduğunu müjdelemek ve «Allah evlât edindi» diyenleri de uyarmak için kuluna (Muhammed'e), kendisinde hiçbir (tezat ve) eğrilik bulunmayan dosdoğru Kitab'ı indirdi.

Hem Allah cc nin indirdiği kitapta çelişki yoktur ayetlerine iman edeceğiz hemde nur s. ayetlerinde evli bekar ayrımı yapmadan zina cezasının aynı olduğunu göreceğiz, hemde "evliyi recm edin" şeklinde çelişkili  olarak inen bir ayeti keçiye yedirip hem kur'anın korunmuşluğuna gölge düşüreceğiz sonra "bu kitap korunmuştur ve çelişkisizdir" diyeceğiz, Buna çocuklar bile güler sayın ebubekir sifil.     

Recm cezasının kur'ana uymadığı iddiaları dün üretilen iddialar olmayıp ibni kuteybe'nin "hadis müdafaası" adlı yüzlerce yıl önce yazdığı eserinde bu konu ile ilgili ayetleri nasıl rivayetlere uydurma gayreti içinde olduğu görüldüğü zaman ortaya çıkacaktır.

"Rivayetlerin kur'ana arz edilmesi gerekir" sözünü duydukları zaman elektrik çarpmış gibi olmalarının sebebi bu yüzden olsa gerektir'ki uydurdukları dinlerini başlarına yıkılacaktır. Eğer sizin alnınız ak başınız dikse din adına her ne iddianız varsa o dinin kaynağı olan kur'ana arzedilmesinden neden korkarsınız?

Ömer r.a söyle(til)diği rivayetler içinde isa as ın nüzulü ile ilgili bir haber verilmemesi bizi derinden üzmüş haberi uyduran zatın neden bunu atladığı merekımızı celbetmiştir, çünkü nerede kur'an dışı bilgi varsa ömer r.a gelecekte onların red edileceğini haber vermiş ama isa as ın nüzulunu red edeceklerini haber vermeyi unutmuş olduğunu tahmin ediyoruz.   

Sayın sifil yazısına şöyle devam etmektedir.

"Bu, son derece ilgi çekici bir rivayettir. Hz. Ömer (r.a)’ın, burada söylediklerini “kendi tahmini” olarak söylediğini düşünmek mümkün değildir. Burada ileride cereyan edecek bir durumdan haber verilmektedir ve Efendimiz (s.a.v)’den işitilmiş bir bilgiye dayandığında şüphe yoktur.

Yazıda katıldığımız cümle "kendi tahmini” olarak söylediğini düşünmek mümkün değildir." Kesinlikle evet ömer r. a bunları kendi tahmini olarak söylemesi mümkün olmayıp onun adına iftira uyduranlar tarafından söylenmiş olması daha mümkündür. Kendisi etiketli bir ilahiyatçı olmasına rağmen dini konularda dayandığı delili yukardaki cümlelerinden anlamak mümkün olan sayın KURAN İNKARCISI ZİHNİYETLİ yazarın atalarının kim olduğu bellidir.    

Bu kur'an inkarcısı insanların günümüzdeki uzantılarından olan sayın yazarın ömer r.a adına uydurulan rivayetlere sahiplenmesi atalar dini savunucularının tipik bir örneği olup "biz babamızdan böyle gördük" zihniyetinin devamıdır.    

Yanlış olan şey ,kabir azabı, deccal,şefaat gibi konuların kabul edilmesi olmasına rağmen yavuz hırsız edaları ile bunları red edenlerin "sünnet inkarcılığı" ile suçlanıp hakaretlere maruz kalmasıdır. Esas suçlanması gerekenler ise kur'ana rağmen bu tür rivayetlere sarılıp kuranı inkar edenler olmalıdır. 

"Usta bir propaganda dili kullanılarak insanımıza, asırlardır din adına yanlış bilgilendirildikleri telkin ediliyor ve bu telkini yapanlar, bu “tarihî arıza”yı (!) “Kur’an adına” düzeltmek için canla başla çalışıyor!!""  diyen sayın yazar kendisinin acemi bir dil kullanarak asırlardır din adına uydurulan yanlış bilgileri kur'ana rağmen inkar ettiğinin acaba farkındamıdır.     

Şimdi burada akıla bir soru geliyor, "bu kur'an inkarcılarının zihniyet ataları kim ? "diye . Bu sorunun cevabınıda kur'anın israiloğulları ile ilgili ayetlerinde bulmaktayız. İsrailoğulları ile ilgili ayetlere baktığımız zaman onların kitablarına karşı yaptıkları tahrif çalışmaları, dillerini eğip bükmeleri, kitaptan olmadığı halde kitaptan demeleri,harfleri yerinden oynatmaları gibi yaptıkları bu zihniyetin atalarının kim olduğu konusunda bizlere gerekli bilgiyi vermektedir.

UYDURULMUŞ VE İFTİRA RİVAYETLERE KARŞI ASIRLARDIR KUR'AN ADINA KARŞI ÇIKAN ZİHNİYETİN ATALARI İLE, UYDURULMUŞ RİVAYETLERİ DİN DİYE İNSANLARA ANLATAN ZİHNİYETİN ATALARI ELBETTE BİR DEĞİLDİR.


Abdullah b. Abbâs (r.a)'ın naklettiğine göre Hz. Ömer (r.a) bir konuşmasında "recm"den bahsetmiş ve şunları söylemiştir: "Bu konuda sakın aldanmayın! Zira recm, Allah Teala'nın haddlerdinden bir haddir. Dikkat edin! Resulullah (s.a.v) da recmetti; O'ndan sonra bizler de bu cezayı uyguladık. Eğer insanların, "Ömer, Allah'ın Kitabı'na, onda olmayanı ilave etti" deme ihtimali olmasaydı, recm hükmünü mushafın (bir sayfasının) kenarına yazardım. (…) Dikkat edin! Sizden sonra birtakım insanlar gelecek; recmi, şefaati, Deccal'ı, kabir azabını ve (günahkâr) bazı (mümin) kimselerin cehennemde (bir süre azap görüp) karardıktan sonra oradan çıkacağını yalanlayacaklar."[1] - See more at: http://www.ebubekirsifil.com/index.php?sayfa=detay&tur=gazete&no=1322#sthash.SxPSMSl2.dpuf
Abdullah b. Abbâs (r.a)'ın naklettiğine göre Hz. Ömer (r.a) bir konuşmasında "recm"den bahsetmiş ve şunları söylemiştir: "Bu konuda sakın aldanmayın! Zira recm, Allah Teala'nın haddlerdinden bir haddir. Dikkat edin! Resulullah (s.a.v) da recmetti; O'ndan sonra bizler de bu cezayı uyguladık. Eğer insanların, "Ömer, Allah'ın Kitabı'na, onda olmayanı ilave etti" deme ihtimali olmasaydı, recm hükmünü mushafın (bir sayfasının) kenarına yazardım. (…) Dikkat edin! Sizden sonra birtakım insanlar gelecek; recmi, şefaati, Deccal'ı, kabir azabını ve (günahkâr) bazı (mümin) kimselerin cehennemde (bir süre azap görüp) karardıktan sonra oradan çıkacağını yalanlayacaklar."[1] - See more at: http://www.ebubekirsifil.com/index.php?sayfa=detay&tur=gazete&no=1322#sthash.SxPSMSl2.dpuf
Abdullah b. Abbâs (r.a)'ın naklettiğine göre Hz. Ömer (r.a) bir konuşmasında "recm"den bahsetmiş ve şunları söylemiştir: "Bu konuda sakın aldanmayın! Zira recm, Allah Teala'nın haddlerdinden bir haddir. Dikkat edin! Resulullah (s.a.v) da recmetti; O'ndan sonra bizler de bu cezayı uyguladık. Eğer insanların, "Ömer, Allah'ın Kitabı'na, onda olmayanı ilave etti" deme ihtimali olmasaydı, recm hükmünü mushafın (bir sayfasının) kenarına yazardım. (…) Dikkat edin! Sizden sonra birtakım insanlar gelecek; recmi, şefaati, Deccal'ı, kabir azabını ve (günahkâr) bazı (mümin) kimselerin cehennemde (bir süre azap görüp) karardıktan sonra oradan çıkacağını yalanlayacaklar."[1] - See more at: http://www.ebubekirsifil.com/index.php?sayfa=detay&tur=gazete&no=1322#sthash.SxPSMSl2.dpuf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder